Visioner og værdier

Vi beskæftiger os med meget mere end revision, da tallet på bundlinien påvirkes af en lang række faktorer, som ikke kun har med tal at gøre. Det handler for eksempel om aktiv sparring på ledelsesmæssigt niveau omkring strategier, om aktiv økonomisk styring, om kunderelationer, om kontakt til både myndigheder og samarbejdspartnere, om pengeflow, om indkøbspolitik og meget mere. Alt sammen forhold, som gør, at revision er meget mere end tal.

Vores vision er, at vi gennem medarbejderpleje, fagligt kompetent revision og højt kvalificeret rådgivning til stadighed er det foretrukne valg for vores kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere.

I hverdagen arbejder alle medarbejdere efter et værdisæt, som har til formål at skabe tillid til vores løsninger, at sikre høj kompetence via uddannelse, tværfaglighed og vidensdeling, og at sikre vores kunders succes via vores engagement og professionelle optræden. Vi skal samtidig være nytænkende og kreative, forandringsvillige og i stand til konstant at motivere, uddanne og belønne vores medarbejdere.

Selvstyrende
Revisorer er lidt som jordbærplukkere, hedder det her i huset. Sæsonarbejdere, som knokler i højsæsonen og til gengæld kan tage den lidt med ro på andre tider af året. Til gengæld er vi langt hen ad vejen selvstyrende, og det er en af de ting ved revisorjobbet, som er meget tiltalende. Vi har frie tøjler og er hver især ansvarlige for at få lavet vores opgaver til tiden. Til gengæld har vi så stor frihed til selv at tilrettelægge arbejdsdagen. Det giver en stor fleksibilitet, som fx kan bruges, når man gerne vil have lidt ekstra dage med familien.
Jens Anker Nielsen, cand. merc. aud.
Gode kunder
Den gode kunde byder både på udfordringer, på alt fra helt enkle til dybt komplekse problemstillinger og på en gensidighed, som gør, at både kunden og vi er glade for samarbejdet. Jeg tror faktisk, jeg har haft nogle af mine kunder i mere end 30 år. Det giver naturligvis en helt speciel relation, som begge parter kan have stor glæde af. I det hele taget har vi tradition for gode kunderelationer, og vi får faktisk mange kunder på anbefaling. Det er selvfølgeligt rart, men det forpligter jo også.
Jan Hansen, registreret revisor
Faglig fokus
Helt grundlæggende handler det om, at branchen er utroligt alsidig, og at Addere Revision er en afvekslende arbejdsplads. Det gælder både bredden i vores kundeportefølje, de faglige udfordringer og vores mulighed for selv at tilrettelægge arbejdet. Hos Addere har vi desuden den fordel, at vi aldrig sidder alene, men altid kan få hjælp. I det hele taget er vi gode til at gi' og få faglig sparring og dele vores viden med hinanden. Det sikrer både stærk revision og stærke revisorer.
Erfaren revisor hos Addere
Elevliv
Jeg er meget glad for at være elev hos Addere Revision. Jeg får rig mulighed for at udvikle mig i et rigt og alsidigt læringsmiljø, hvorfor min hverdag aldrig er den samme. Rikke, som er min elevansvarlige, sørger for at jeg hele tiden lærer og udvikler mig, så jeg kan gå videre til mere komplekse områder inden for revision. Jeg er startet på HD, hvor opbakningen fra ledelse og kollegaer har været fantastisk.
Peter Andersen, stud. HD, revisorelev
Vi skaber overblik
Vi er jo ikke revisorer, vi er nærmere en slags praktikere, som sørger for, at bunkerne ikke vokser sig for store, og at det er muligt hele tiden at bevare en form for overblik. Så på den måde er vi alligevel en stor del af dagligdagen her i huset og i både opgaver og løsninger tæt forbundet med revisorerne. Samarbejdet går jo også begge veje; der er ingen tvivl om, at der er kunder, som sparer revisionskroner, fordi vores arbejde er udført omhyggeligt, og fordi vi ved, hvordan tingene skal stilles op, så det er nemt at gå til.
Lotte Larsen, Addere Administration
Ansvarlighed
Allerede efter det første år fik jeg ansvaret for egne kunder, og det var et skulderklap, som jeg virkelig har været glad for. I det hele taget synes jeg, at vi får vist stor tillid fra de mere erfarne kolleger og partnerne. De er engagerede i, hvordan man har det, og er ikke bange for at komme med både ros og konstruktiv kritik. Det, som virkelig kan gøre min dag god, er når jeg kommer hjem og ved, at jeg har gjort noget godt for en kunde; ydet en god rådgivning som måske har sparet kunden for nogle skattekroner eller skabt en lidt bedre fortjeneste.
Revisorassistent hos Addere
Egen portefølje
Vi prøver at gøre det sådan, at flere og flere ved det hele... .Det handler på den ene side om videndeling, på den anden side om, at vi derved bliver mere fleksible, kan hjælpe hinanden og dermed dele opgaverne. Allerede tidligt i forløbet får de unge deres egen portefølje og indgår i en mentorordning med en eller flere erfarne folk på sidelinien. Det giver både fagligt og socialt en god balance med masser af afveksling i hverdagen, og samtidig sikrer det, at vi som erfarne medarbejdere hele tiden får nye udfordringer.
Hanne Hjorth, registreret revisor